Privacy

Hoe veilig zijn mijn gegevens?

Veiligheid boven alles. Om jouw online shopproces zo soepel mogelijk te laten verlopen hebben we bepaalde gegevens van je nodig. Alle gegevens die je bij ons achterlaat, slaan we via een veilige SSL verbinding op in onze beveiligde database. Dit betekent dat slechts een aantal vertrouwenspersonen toegang hebben tot deze database. Wie dus niets met jouw gegevens te maken heeft, kan hier ook niet bij. We beloven je plechtig dat we de informatie alleen intern gebruiken en dat er zonder jouw toestemming of andere wettelijke grondslag niets wordt doorgespeeld aan derden voor commerciële of andere doeleinden.

Nu vraag je jezelf natuurlijk af hoe dat zit met gegevens waar altijd een derde partij bij betrokken is, zoals betaal- of adresgegevens. Deze informatie wordt niet gebruikt voor commerciële doeleinden en is er alleen om jouw bestelling succesvol af te kunnen ronden. Deze informatie wordt ten alle tijden versleuteld verzonden. Wij werken samen met partijen die werken volgens de internationale veiligheidsstandaarden.

Wat weten jullie van mij?

Wij hebben informatie van je nodig op basis van gerechtvaardigd belang. Dit klinkt chique, maar is eigenlijk vrij simpel. We zijn namelijk een webshop vol mooie artikelen. Die willen we liever niet voor onszelf houden. We moeten dan natuurlijk wel laten weten dat we er zijn en daarom maken we gebruik van direct marketing. We hebben gegevens van je nodig om jouw bestelling succesvol bij je af te leveren, hiermee vragen we je nadrukkelijk akkoord te gaan als je een bestelling in onze webshop plaatst. Om met elkaar in contact te blijven over ons aanbod en service vragen we informatie van je om je ook na je aankoop nog te kunnen bereiken. Zo hopen we dat je met veel plezier nog eens een aankoop bij ons doet. Ook hiervoor vragen we natuurlijk wel eerst om je toestemming. Om precies te zijn gaat het om de volgende informatie:

  • Voor- achternaam: we willen je graag persoonlijk aan kunnen spreken.
  • Adres en woonplaats: de postbezorger moet natuurlijk wel weten waar hij die toffe shoes af moet leveren.
  • Geboortedatum: deze kun je vrijwillig in je  account registreren. Wij raden het wel aan, want hoe leuk is het om een cadeautje van ons te krijgen op je verjaardag? Als je bij een bestelling kiest voor de optie achteraf betalen vragen we ook je geboortedatum, dit is alleen voor de betaling en wordt verder niet opgeslagen.
  • E-mailadres: via jouw e-mailadres kunnen we je op de hoogte houden van je bestelling en kun je jezelf abonneren op onze nieuwsbrief om er zeker van dat je geen nieuwtje meer mist. Het leuke hieraan is dat je zelf aan kunt geven over welke onderwerpen je nieuws wilt ontvangen. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geef gelijk je voorkeuren op als je dat nog niet gedaan hebt.
  • Telefoonnummer: mocht het gebeuren dat we je snel moeten bereiken, willen we graag kunnen bellen of WhatsAppen. Zo hebben we nu eenmaal sneller contact dan via e-mail en worden eventuele issues nog sneller opgelost.
  • Betaalgegevens: je bestelling betalen is noodzakelijk om tot uitvoering over te gaan en dit loopt via onze beveiligde betaalomgeving. We hebben je gegevens nodig om te kunnen koppelen met onze betalingspartners als Bancontact, Visa of Mastercard. Uiteraard zijn we kritisch op onze partners.
  • IP-adres: via jouw IP-adres kunnen we je herkennen op de webshop. Op deze manier onthouden we je voorkeuren op basis van jouw klikgedrag en kunnen we je een passend advies geven.

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Dat is niet in één zin uit te leggen en daarom geven we hieronder een overzicht van wanneer we wat precies gebruiken. Het gaat om informatie die jij ons nadrukkelijk hebt gegeven toen je een bestelling plaatste en akkoord ging met de algemene voorwaarden en dit privacy statement.

  • Account: in je account staan al jouw persoonlijke gegevens, dit is ook voor jou zichtbaar. Hierin vind je jouw naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum en inloggegevens. Zelf kun je er voor kiezen om ook andere informatie aan ons af te geven in ruil voor credits. We willen graag dat je een persoonlijke omgeving creëert waar jij je goed bij voelt. Ook heb je meer inzicht in je bestelgeschiedenis, wat wij ook kunnen gebruiken om je sneller te helpen als je contact met ons opneemt over dat ene specifieke paar wat je laatst bij ons gekocht hebt.
  • Persoonlijke beleving: we willen je graag voorzien van een passend advies en daar moeten we je iets beter voor leren kennen. Om persoonlijke aanbiedingen te kunnen geven, onthouden we je online gedrag en weten we waar je vandaan komt. We kijken hiervoor naar cookies en je IP-adres, maar ook naar wat je eerder bij ons gekocht hebt.
  • Optimalisatie: wij doen er alles aan om jou een ultieme shopervaring te bieden, maar helaas zien we niet altijd of dit gelukt is. Het is mogelijk dat we jouw gegevens vragen om deel te nemen aan een vrijblijvend klant- of marktonderzoek. Deelname is niet verplicht, maar het helpt ons wel erachter te komen hoe wij onze service nog beter kunnen maken of er voor kunnen zorgen dat onze collectie nog beter op jouw wensen aansluit. Je privacy staat hierin voorop, ook als we vragen of een extern bureau het onderzoek voor ons uit wil voeren.
  • Fraudepreventie: het liefst geloven we dat iedereen 100% te vertrouwen is, maar helaas kunnen we daar niet vanuit gaan. We doen er alles aan om het te voorkomen, maar soms zijn we genoodzaakt om (potentiële) fraude te onderzoeken en tegen te gaan. Als het foute boel is, zijn we genoodzaakt om je gegevens te overhandigen aan overheidsinstanties.

Hoelang bewaren jullie mijn gegevens?

Jouw gegevens bewaren en gebruiken doen we natuurlijk niet langer dan nodig is. Na bepaalde tijd verwijderen we je gegevens of anonimiseren we ze. Bepaalde data hebben we namelijk nog nodig voor interne analyses of rapportages op basis van wettelijke grond. Onze bewaartermijnen zijn als volgt:

  • Alle ordergegevens (naam, adres, ordernummer en artikel) bewaren we 7 jaar vanwege wettelijke verplichtingen naar de belastingdienst.
  • Je accountgegevens bewaren we net zolang als dat jij lid bent. Besluit je geen lid meer te zijn, dan bewaren we je gegevens nog maximaal 7 jaar vanwege wettelijke verplichtingen. Je account laten verwijderen? Neem dan contact op met onze klantendienst.
  • Gegevens rondom fraude bewaren we zolang als dat het nodig is. Niet leuk, maar we kunnen niet anders.

Wat zijn mijn rechten?

Jij bent de baas over je eigen gegevens. Wil je jouw persoonsgegevens inkijken? Of wil je misschien iets wijzigen of laten verwijderen uit ons systeem? Geen probleem, dat is je goed recht. Je persoonlijke gegevens kun je inzien of wijzigen. Mocht je nog vragen hebben of wil je je gegevens definitief laten verwijderen, neem dan contact op met onze behulpzame klantendienst.

Wie is er verantwoordelijk voor mijn gegevens?

Wij zijn:

World of Rascals
Wittenonnenstraat 37A
8400 Oostende

T: +32 (0)486 52 71 23
E: hello@worldofrascals.be
BE 0699.505.305